اهداف:
1 - توصيف وضع موجود باتوجه به شاخص هاي فعاليت هر يك از بخش ها.
2 - ارائه پيشنهادها و راهكارهاي ممكن جهت رسيدن به وضعيت مطلوب.
وظايف مدیرنظارت و ارزیابی دانشگاه:
1- نظارت بر حسن اجراي مقررات، آيين نامه ها، دستورالعمل ها و همچنین مصوبات شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه در كليه زمينه هاي فعاليت هاي دانشگاه.
2- نظارت برچگونگي تحقق اهداف توسعه ايي دانشگاه مبتني برطرح جامع دانشگاه.
3- نظارت بر حسن اجرای مقررات آموزشی دانشگاه و ارائه گزارش موارد تخلف به معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه.
4- نظارت بر نحوه اجرای امتحانات میان ترم و پایان ترم دانشگاه.
5- ارزیابی و بررسی مستمر کارکرد گروههای آموزشی دانشگاه.
6- ارزیابی روش تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه وتلاش درجهت انتخاب مناسب ترین روش تدریس برای هر موضوع درسی از طریق تکمیل فرمهای پرسشنامه توسط دانشجویان و نظر خواهی از دانش آموختگان در مورد نقاط قوت و ضعف نحوه آموزش در دانشگاه.
7- بررسی وضعیت آموزشی، پژوهشی و رفاهی اعضای هیات علمی دانشگاه و یافتن شاخصها و عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آموزش.
8- تدوين سياست ها و برنامه ها و ارايه راهكارهاي مناسب اجرايي در زمينه نظارت و ارزيابي دانشگاه به منظور ارتقاي كيفيت آموزشي، پژوهشي، فناوري، فرهنگي، عمراني و پشتيباني دانشگاه.
9- دريافت و تجزيه و تحليل آمار و اطلاعات دانشگاه بمنظور سنجش ميزان دستيابي به اهداف فوق الذکر و ارسال گزارش عملكرد در پايان هر سال تحصيلي به دبيرخانه شوراي نظارت و ارزيابي استان.
10- همكاري با گروههاي اعزامي نظارت و ارزيابي وزارت و هيأت هاي نظارت و ارزيابي استاني.
11- ايجاد هماهنگي و ارتباط ميان شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه ، دبيرخانه هيأت استاني شوراي نظارت و ارزيابي و دبيرخانه شوراي نظارت و ارزيابي وزارت.
12- حمايت از انجام خود ارزيابي توسط اعضاي هيات علمي و كاركنان و ارزيابي دروني توسط گروه هاي آموزشي دانشگاه.
13- حمايت از داوطلبي دانشگاه و واحدهاي آن براي ارزيابي بيروني توسط نهادهاي تخصصي غيردولتي.
14- پيگيري اقدامات و تأثير ناشي از ارزيابي ها.
15- برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی برای اعضای هیات علمی دانشگاه درجهت ارتقای کیفیت آموزشی با هماهنگی با معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی .
16- ارتباط با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر داخل و خارج و کسب اطلاع از نحوه تلاشها و دستاوردهای نوین درزمینه نظارت و ارزیابی آموزش و استفاده بهینه ازآن.
17- اجرای مصوبات و دستورالعمل های شورای نظارت و ارزیابی آموزش عالی وتنظيم دستور جلسات شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه.
18- انجام کلیه امور محوله در زمینه نظارت و ارزیابی از طرف رییس دانشگاه.
در گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی ومنابع طبیعی برای راه اندازی دوره کاردانی 3 مربی با تخصص مرتبط و با امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی ، برای راه اندازی دوره کارشناسی ناپیوسته 3 مربی با تخصص مرتبط و با امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی ، برای راه اندازی دوره کارشناسی پیوسته 2 مربی و 2 استادیار با تخصص مرتبط و با امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی، برای راه اندازی دوره کارشناسی ارشد 1 دانشیار و 3 استادیار حداقل 2 سال سابقه با تخصص مرتبط و با امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی و برای راه اندازی دوره دکتری 2 دانشیار و 3 استادیار با حداقل 5 سال سابقه مورد نیاز است. در فرآیند راه اندازی کلیه رشته ها بمنظور بررسی و ایجاد دوره های تحصیلی جدید در دانشگاه لازم است از طرف گروه آموزشی مربوطه، کلیه مدارک ذیل به همراه فایل کامپیوتری آنها با فرمت pdf و ذخیره شده در cd (حداکثر 10 مگابایت) به گروه برنامه ریزی و توسعه امور آموزشی دانشگاه ارسال گردد.
- ارائه مصوبه(صورتجلسه)شورای گروه ذیربط.
- ارائه مصوبه (صورتجلسه) شورای آموزشی دانشکده مربوطه.
- درخواست کتبی دانشکده با تایید و امضاء رئیس دانشکده.
- فرم تکمیل و تأیید شده شماره 1 (مشخصات اعضاي هيات علمي موجود مربوط به رشته مورد درخواست).
- لیست رشته های موجود مرتبط با رشته مورد درخواست با تایید و امضاء معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه.
- لیست امکانات و تجهیزات موجود مرتبط با رشته مورد درخواست با تأیید گروه و دانشکده.
- لیست فضاهای کمک آموزشی( آزمایشگاه ها، کارگاه ها،کتابخانه ها و ... ) موجود مرتبط با رشته مورد درخواست با تایید گروه و امضاء رئیس دانشکده یا روسای دانشکده ها.
- فرم تکمیل و تأیید شده طرح توجیهی ایجاد دوره جدید طبق دستورالعمل پیشنهادی( فرم شماره 5).
- فرم تکمیل و تأیید شده لیست دروسی که مد نظر است در طی دوره تحصیلی (رشته/گرایش) مورد تقاضا تدریس شود، به همراه نام مدرسین مربوطه (فرم شماره 6).
- آخرین مدرک تحصیلی اعضای هیأت علمی مرتبط با ایجاد رشته.
- تصویر احکام استخدامی اعضای هیأت علمی مرتبط با ایجاد رشته.
- تصویر کارت ملی و سوابق کاری (cv ) برای هر یک از اعضای هیأت علمی تمام وقت دانشگاه و همکار خارج از دانشگاه مرتبط با گرایش مورد تقاضا پس از مهر و امضا توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه (تصویر کارت ملی و cv هر شخص در یک فایل جداگانه با فرمت pdf با شد).
- یک نسخه از سرفصل مصوب (فقط صفحات اول و جداول دروس) گرایش مورد تقاضا.( توجه : در مواردی که رشته پیشنهادی جدید بوده و فاقد سرفصل مصوب وزارت باشد، لازم است قبل از درخواست ایجاد رشته، برنامه آموزشی (سرفصل) برای رشته پیشنهادی توسط گروه، تدوین و ارسال شود. بدیهی است پس از تصویب سرفصل پیشنهادی توسط شورای برنامه ریزی آموزش عالی وزارت متبوع ، ارسال درخواست رشته پیشنهادی به گروه برنامه ریزی و توسعه امور آموزشی دانشگاه بلامانع خواهد بود.)
- تفاهم نامه همکاری، در صورت استفاده از پتانسیل اعضای هیأت علمی سایر دانشگاهها برای اجرای رشته مورد.
آدرس: خوزستان، بهبهان، دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) بهبهان
ایمیل: nezarat@bkatu.ac.ir
تلفن مستقیم: 52734784-061