پنج‌شنبه, 13 ارديبهشت 1403 EN
عنوان گروه خبري / روابط عمومی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۹/۱۶ 
  • تعداد بازدید : 1282
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویی به مناسبت روز دانشجو
به مناسبت روز دانشجو انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء  بهبهان بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان:
یک لحظه از درخواست و مطالبه ی عدالت کوتاهی نکنید. این شان شماست،شان جوان و دانشجو و مومن،همین است که عدالت را بخواهد. پشتوانه ی این فکر هم باهمه وجود خودم هستم و امروز بحمدالله نظام است.

۶۵ سال پیش هنگامی که نیکسون معاون ریاست جمهوری آمریکا به ایران آمد،طی اعتراضات گسترده ای سه دانشجو،مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر(مهدی) شریعت رضوی به شهادت رسیدند و ۱۶ آذر به نام این سه شهید روز دانشجو نام گرفت.حال در چنین روزی که سه دانشجو برای مقابله با استکبار و استعمار و آرمان خواهی به شهادت رسیده اند، عجیب ترین اقدام برگزاری جشن های متعدد در دانشگاه ها بدون پرداختن به فلسفه اصلی این روز است.
میدانیم که متوسل شدن به نفرت و تفرقه انگیزی در بزنگاه کنونی امری است موافق با اهداف دشمنان و مخالف آرمان های انقلاب،لیک در این زمان خاموش ماندن باعث زوال هویت و رسالت دانشجو می شود.
امروز نمی توان منکر بی تفاوتی آحاد دانشگاهیان به رخدادهای مهم بود،اما متاسفانه سطح دغدغه و آگاهی تشکل ها بسیار افول کرده و تشکل ها به جای فرهنگ سازی با برگزاری برنامه های نا به جا اقدام به ضربه زدن بر پیکر دانشگاه کرده اند که باید در هدف گذاری های خود دست به یک بازنگری اساسی بزنند،دانشجویان و جنبش های دانشجویی بازوی فکری جامعه هستند و رویکردی تحول طلب و آرمان گرا دارند.
جنبش دانشجویی می بایست در چنین روزی که خود با انباشتی از بحران ها رو به رو هستیم،به صورت پیشگام در راستای رسالت خود برای تکریم و معرفی این سه شهید اقدام کند. برگزاری مراسماتی در سطوح بسیار پایین، آن هم توسط تشکل هایی که مدعی انقلابی گری و آرمان های انقلابی هستند،نشانگر درک ناصحیح برگزارن مراسم از فلسفه ی روز دانشجوست زیرا این قشر از جامعه وام دار کسی نیست و دغدغه های اجتماعی دارد.
حال برای احیای روح مطالبه گری در دانشگاه وبه حرمت خون شهدای دانشجویی که بر پیکر دانشگاه نقش بسته و خط قرمز همه ی ماست،انجمن اسلامی دانشجویی برگزاری هرگونه مراسم غیراصولی ، مغایر با آرمان های انقلابی و بی تفاوتی نسبت به ارزش های انسانی را محکوم می سازد .


امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0