چهارشنبه, 5 ارديبهشت 1403 EN
عنوان گروه خبري / روابط عمومی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ 
  • تعداد بازدید : 411
برگزاری دومین دوره ضیافت اندیشه اساتید
دومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید (دانش افزایی و معرفت افزایی) در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان برگزار شد.

این دوره با همکاری مشترک نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان و معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه ،با هدف دانش افزایی و ارتقای سطح کیفی اساتید در سالن جلسات دانشکده فنی و مهندسی در 6 روز متوالی برگزار گردید.

دراین طرح که در سه قالب موضوعی تاریخ و تمدن اسلامی، اندیشه سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی و  اصول تعلیم و تربیت اسلامی و در سطح یک برگزار شد آقایان دکتر سید علیرضا واسعی،حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد نوروزی و حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر نقدی جمعا در48  ساعت در شش روز کاری در دو نوبت صبح و عصر به اساتید حاضر موضوعات مطروحه را ارائه نمودند.

در آیین افتتاح این طرح دکتر سیدنژاد رئیس دانشگاه ضمن آرزوی توفیق برای حاضرین دوره اظهار داشت خورسندیم که با اجرای این دوره در دانشگاه، اساتید رنج سفر و مشکلات آمد و رفت به مرکز استان را ندارند.

حاج آقا طواف امام جمعه موقت شهرستان و مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه نیز در سخنانی با اشاره به طرح با برکت ضیافت اندیشه خواستار استفاده بهینه اساتید از فرصت پیش آمده شد.

وی در سخنان خود به بیان سیره حضرت زهرا(س) و شهادت ایشان پرداخت و عفت و حیا را از صفات ایشان برشمرد و به تشریح انواع حیاء خوب و بد پرداخت .

طواف با معرفی انواع حیاء خوب نظیر حیاء در رفتار و گفتار و ارتباط با نامحرم به حیاء های ناپسند از جمله حیاء از گرفتن حق و حیاء در پرسش مسائل شرعی اشاره کرده و از بی بندو باری های موجود در فضای مجازی گله و شکایت کرد.

امام جمعه موقت بهبهان با انتقاد از مردانی که عکسهای بی حجاب همسر خود را بعنوان پروفایل یا پست های اینستاگرامی در معرض دید دیگران قرار می دهند افزود این کارها هم برای مرد و هم برای زن مومن باعث شرمساری است و باب شدن این نوع بی حیایی باعث ویرانی ارکان خانواده ها می شود.

وی در ادامه این دوره ها را فرصت خوبی برای دانش افزایی اساتید برای تسلط بر مسائل شرعی  و دینی عنوان کرده و افزود هم اکنون ما با حملات اعتقادی زیادی نسبت به نسل جوان روبرو هستیم که آنها را نسبت به عقایدشان متزلزل و از دین اسلام دور کنند و وظیفه شماست که با رفتار و گفتار خود روی دانشجویان موثر بوده و نقشه های آنان را بر آب کند.

شایان ذکر است در پایان ارزیابی علمی دوره ها توسط اساتید انجام شده و برای شرکت کنندگان گواهی رسمی صادر می گردد.


امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0