شنبه, 8 ارديبهشت 1403 EN
عنوان گروه خبري / روابط عمومی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۶/۲۵ 
  • تعداد بازدید : 1120
طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی كننده غیرتماسی
دستگاه ضدعفونی کننده غیرتماسی در مرکز کار آفرینی و با همکاری مرکز جوار دانشگاهی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان طراحی و ساخته شد.

دستگاه ضدعفونی کننده غیرتماسی در مرکز کار آفرینی و با همکاری مرکز جوار دانشگاهی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان و به سرپرستی خانم دکتر رضوان داستانیان و اعضای تیم، آقای سامان علیپور، خانم ها فاطمه حبیب پور و زهرا رحیمی نژاد طراحی و ساخته شد.
دکتر رضوان داستانیان سرپرست تیم کارآفرینی ساخت دستگاه ضدعفونی کننده غیر تماسی با اعلام این خبر افزود: یکی از مشکلاتی که امروزه جامعه جهانی را درگیر خود کرده است شیوع ویروس کرونا می باشد. این ویروس به  دلیل ماندگاری به مدت زیاد روی سطوح، قابلیت انتشار گسترده ای دارد و افراد باید بطور مداوم دستهای خود را ضدعفونی کنند. از عیب های اصلی تجهیزات ضدعفونی دست موجود در بازار می توان به تماس دست افراد با اهرم فشار افشانه ها اشاره نمود و با توجه به نیاز کشور به دستگاه ضد عفونی کننده اتوماتیک به عنوان تجهیزی که می‌تواند در کاهش آلودگی محیطی مؤثر باشد، ساخت این دستگاه در اولویت قرار گرفت.
وی افزود دستگاه الکترونیکی غیرتماسی ضدعفونی ساخته شده در این مرکز به وسیله سنسور های تعبیه شده در آن حضور دست را تشخیص داده و سیستم پمپاژ مایع را فعال می‌کند و مقدار مشخصی مایع ضد عفونی را بر روی دست اسپری می‌کند   که در این حالت دست افراد هیچگونه تماسی با دستگاه ندارد.
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان افزود دستگاه ساخته شده با کمترین هزینه نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی ساخته شده است و با توجه به لزوم رعایت نکات بهداشتی در استفاده از مواد ضد عفونی کننده، می‌تواند با قیمت مناسب، نیاز بخش‌های مختلف کشور را با کمترین هزینه بر آورده و برای استفاده در بخش‌های مختلف کشور اعم از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.
داستانیان از دیگر مزایای و قابلیت های این دستگاه را تغذیه به وسیله باطری و آداپتور، قابلیت استفاده بصورت رومیزی و دیواری، تنظیم مقدار زمان تایمر موتور جهت افشانه کردن مایع، تنظیم دستگاه جهت کارکرد بصورت پیوسته و یا تایمر دار با سنسور و مخزن دو لیتری آن برشمرد.
شایان ذکر است مرکز کار آفرینی از زیرمجموعه های دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان است که از سال۱۳۹۵ پذیرای جوانان خلاق و نوآور منطقه جنوب شرق استان خوزستان است.
در صورت تمایل جهت سفارش دستگاه می توانید با شماره تلفن 06152732882 یا 09356456112 تماس بگیرید.

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0