جمعه, 7 ارديبهشت 1403 EN
عنوان گروه خبري / روابط عمومی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۷/۱۰ 
  • تعداد بازدید : 883
مسابقه كتابخوانی انسان ۲۵۰ ساله
مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» در دانشگاه برگزار می‌شود.

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» برای اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه نموده است.

حجت الاسلام طواف مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اعلام این خبر افزود به منظورآشنایی با زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه اطهار علیهم السلام و همچنین ترویج روحیه کتابخوانی و تشویق اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه به مناسبت ماه محرم و صفر اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» نموده ایم که ثبت نام در این مسابقه مجازی از طریق سایت دانشگاه آغاز می شود واساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه می توانند تا 15 مهرماه نسبت به ثبت نام آنلاین و مطالعه این کتاب اقدام نمایند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیوه برگزاری مسابقه را به صورت آنلاین درسایت دانشگاه و از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 16مهرماه اعلام کرده و افزود این مسابقه از بخش های : فصل ششم، امام حسین علیه السلام(ص139 تا 158) + فصل هفتم، حرکت زینب کبری و سفیران کربلا ( 159 تا 173) + فصل هشتم شرایط اجتماعی و سیاسی پس از حادثة کربلا 173 تا 185)  برگزار می شود که سوالات  شامل 15 سوال ۴ گزینه‌ای می‌باشند.
وی  افزود به سه نفر از اساتید و کارکنان دانشگاه کارت هدیه به مبلغ 200هزار تومان و به ده نفر از دانشجویان نیزکارت هدیه 50 هزار تومانی به شرکت کنندگانی که بیشترین درصد پاسخ صحیح را داده‌ باشند اهداء می‌شود.

شایان ذکر است این کتاب شامل ۱۷ فصل است که نحوه چینش عناوین فصل ها به ترتیب تاریخی زندگی ائمه(ع)، از دوران پیامبر اعظم (ص) تا دوره امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام(ع) در یک فصل ارایه شده است.
محتوای کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه (ع) است و از این رو، این کتاب بیش از آن که یک کتاب تاریخی صرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه (ع) نگاهی کل گرایانه به زندگی هر یک معصومین (ع) را با توجه به بستر تاریخی دوره مربوط و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می کردند، ارایه می دهد. عنوان کتاب عینا برگرفته از کلام مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه است و علت این نامگذاری بردر مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان تشریح شده است.

امتیاز :  ۱.۵۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0