شنبه, 8 ارديبهشت 1403 EN
عنوان گروه خبري / روابط عمومی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۰/۰۹ 
  • تعداد بازدید : 847
كسب رتبه دوم در رویداد شتاب گچساران توسط تیم دانشكده مهندسی
برترین های ‌رویداد مجازی شتاب با عنوان تاب آوری و ایمنی تاسیسات نفت و گاز در محیط های شهری در دانشگاه علمی کاربردی شماره یک گچساران معرفی و تجلیل شدند.

برترین های ‌رویداد مجازی شتاب با عنوان تاب آوری و ایمنی تاسیسات نفت و گاز در محیط های شهری در دانشگاه علمی کاربردی شماره یک گچساران معرفی و تجلیل شدند.
در این رویداد که با همکاری دانشگاه علمی کاربردی  شماره یک گچساران و با حمایت پارک علم و فناوری کهگیلیویه و بویراحمد و در دو روز با حضور 16 تیم برگزار شد، تیم رصد با طرح ایده ` سامانه پایش حرکات و پیش بینی شکستگی لوله های انتقال نفت و گاز با استفاده از سنجش از دور ` از دانشکده مهندسی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان موفق به کسب رتبه دوم، لوک تقدیر و جایزه نقدی گردید.
دکتر عماد علی سرپرست تیم با اشاره به توسعه روزافزون منابع نفت و گاز و لزوم انتقال این فرآورده ها در سطح وسیع از طریق لوله ها و خطرات لرزه ای و شرایط ژئوتکنیکی متفاوتی که همواره لوله های انتقال را تهدید می کنند، افزود از آنجایی که انتقال فرآورده ها و سیستم های خطوط لوله نقش حیاتی در اقتصاد کشور دارند لازم است تا حد ممکن از خرابی ها و شکستگی های این خطوط جلوگیری شود، چون در صورتی که این تأسیسات در اثر زلزله یا سایر مخاطرات طبیعی مثل زمین لغزش و فرونشست صدمه ببینند علاوه بر اختلال در انتقال فرآورده ها، باعث  هدر رفتن منابع و ایجاد آلودگی زیست محیطی می شوند.
وی افزود امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی های موجود می توان مناطق مستعد شکستگی لوله های مدفون در زمین که بر اثر پدیده های طبیعی اتفاق می افتند را با کمک تصاویر ماهواره ای و پایش های مستمر در مناطق بحرانی تا حد زیادی پیش بینی کرد و سبب کاهش شکستگی های خطوط انتقال شد.
اعضای تیم رصد متشکل از دکتر لطف اله عماد علی، خانم زهرا خیدان و آقای پوریا رضایی نزاد از دانشجویان گروه عمران دانشکده مهندسی می باشند.
شایان ذکر است که هر ساله رویداد های شتاب  با موضوعات فناوری محور توسط مرکز رشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) بهبهان نیز برگزار می گردد و برگزیدگان علاوه بر دریافت لوح تقدیر و جوایز نقدی می توانند به عضویت مرکز رشد درآمده و از تسهیلات پارک علم وفناوری خوزستان بهره مند گردند.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0