شنبه, 8 ارديبهشت 1403 EN
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ 
  • تعداد بازدید : 610
گسترش همكاری با اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان
در نشست مشترک روسای دانشگاه و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان راه های اجرای همکاری های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست مشترک که با حضور مهندس سجادی مدیر کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان و مهندس موسویان معاون فنی این سازمان و اعضای هیات رئیسه دانشگاه برگزار شد دکتر سید نژاد رئیس دانشگاه ضمن خوشامدگویی به مهمانان به بیان گوشه‌ای از فعالیت‌های صورت گرفته در دانشگاه پرداخت و اقدامات و فعالیت‌های مثبت صورت گرفته را برای حاضرین تشریح کرده و همچنین در سخنانی کوتاه به نقش های اجتماعی و ایفا شده دانشگاه اشاره کرده و در ادامه خواستار گسترش همکاری های فی مابین شد.

مهندس سجادی نیز با اشاره به نقش مشارکتی مردم و تغییر رویکرد عمومی نسبت به منابع طبیعی از حساسیت نسبت به تخریب منابع طبیعی و علاقمندی به مشارکت در برنامه های منابع طبیعی از سوی مردم اشاره کرده و این استقبال را به فال نیک گرفته و ابراز امیدواری کرد با مشارکت مردم نسبت به توسعه گیاهان دارویی و زراعت چوب اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی بهبهان را یکی از نقاط مستعد برای برآورده کردن این اهداف نام برد و اظهار امیدواری کرد بتوانیم در این مسیر از توان علمی اساتید دانشگاه بهره بگیریم.
سپس دکتر ضیایی نژاد رئیس دانشکده منابع طبیعی در سخنان کوتاهی با اشاره ای مختصر به تاریخچه راه اندازی دانشکده منابع طبیعی از اهداف و زمینه های مشترک با اداره منابع طبیعی سخن گفته و در ادامه خواستار گسترش روابط کاربردی و جامعه محور شدن فعالیت های دانشکده منابع طبیعی شد.
ضیایی نژاد برگزاری سینمارهای آموزشی،احیاء جنگل های آسیب دیده ،امضای تفاهم نامه های زیست محیطی و تهیه سند پنج ساله توسعه گیاهان دارویی استان را از جمله اقدامات دانشکده منابع طبیعی عنوان کرده و با اعلام آمادگی از تاسیس دبیرخانه مشترک به ایجاد انجمن یا سمن های زیست محیطی نیز اشاره کرد.
در ادامه آقایان دکتر فرجی،دکتر مرادی،دکتر پور رضایی و دکتر طالشی به نمونه هایی از راه های همکاری های مشترک اشاره کردند و ابراز امیدواری کردند این جلسه نقطه عطفی جهت تحقق بخشیدن و عملی کردن ایده های مورد اشاره باشد.
مهندس موسویان معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان نیز خواستار شناسایی نیازهای اجرایی شد و از اساتید درخواست کرد تا پایان نامه های خود را به سمت نیازهای اجرایی سوق دهند.
در پایان مهندس سجادی ضمن درخواست برای ایجاد جدول زمان بندی تا به ثمر نشستن اهداف مورد نظر مشترک  از آمادگی و حمایت مالی این سازمان برای حمایت از پایان نامه های مرتبط با منابع طبیعی  سخن گفت و  همچنین خواستار ایجاد ایستگاه های مشترک تحقیقاتی و پژوهشی شد.

امتیاز :  ۳.۰۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0