جمعه, 7 ارديبهشت 1403 EN
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ 
  • تعداد بازدید : 87
لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دانش‌بنیان
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دانش‌بنیان و ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت دولت تاکید کرد و گفت: سازمان‌ها باید با هم همسو باشند و امکانات خود را در اختیار یکدیگر قراردهند.

جلسه بررسی اکوسیستم نوآوری خوزستان با حضور رئیس پارک علم و فناوری خوزستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان،روسای دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی استان  و به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر ایجاد زیرساخت‌ها توسط بخش خصوصی و حمایت دولت تاکید کرد و گفت: شهرهای بزرگی در این زمینه موفق شدند و در حال ایجاد پارک‌های خصوصی هستند وی ضمن تاکید بر تقویت فرهنگ کارآفرینی گفت: خوزستان پتانسیل کشاورزی بالایی دارد و باید راه و زیرساخت‌ها مشخص و شرکت‌های خصوصی در این زمینه فعال شوند.
ستاری بیان کرد: اتلاف کشاورزی از موضوعاتی دیگری است که باید روی آن کار کرد تا تامین غذای دام و طیور نیز تقویت شود و از ابلاغ قانون جهش تولید خبرداد و گفت: این قانون حاصل ۳ سال کار است که زیرساخت‌ها را تغییر می‌دهد؛ همچنین به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی اختیارات دادیم تا سازمان توسعه‌ای را برای توسعه دانش‌بنیان راه‌اندازی کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور قانون جهش تولید را چراغ راه دانست و عنوان کرد: این قانون اختیارات بسیار خوبی را در پی دارد و افزود: پایه اقتصاد دانش‌بنیان دولت نیست و مواقعی که بخش خصوصی نمی‌تواند وارد شود، دولت ورود می‌کند.
شایان ذکر است در این جلسه مدیران دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی استان نیزحضور داشتند که به تبادل نظرات و بررسی مشکلات و نیازهای استان خوزستان پرداختند.
دکتر اسماعیلی رئیس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان نیز با اشاره به نکات زیست بوم فناوری همچون ویژگی های استان خوزستان،داشتن اقلیم متفاوت،موجود منابع آب بالا و صنایع بزرگ اشاره کرده و پیشنهاد کردند معاونت علمی و فناوری در رستای طرح های کلان و پروژه های بزرگ بین مراکز آموزشی و پژوهشی با صنعت برنامه ریزی بهتری داشته باشند تا بتواند سرمایه های دولتی و هزینه کرد را به فایده و نتیجه دلخواه برساند و در پایان خواستار حمایت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پردیس علم و فناوری دانشگاه شد.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0