دانشگاه در یک نگاه


دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در یک نگاه

دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را در سال 1376 با پذیرش 25 نفر دانشجو در رشته مهندسی منابع طبیعی و در مقطع کارشناسی، در محل فرهنگسرای بهبهانیان (به عنوان یکی از واحد­های اقماری دانشگاه شهید چمران اهواز) آغاز نمود؛ با همت خیّر فرزانه و بنام بهبهان، جناب آقای حاج محمّد جعفر بهبهانیان در سال 1378 فعالیت­های اجرایی احداث اولین دانشکده­ ی این دانشگاه با نام دانشکده ­ی منابع طبیعی امام حسن مجتبی (ع) شروع و پس از تکمیل در سال 1380 نسبت به جذب و پذیرش دانشجو برای این مجموعه اقدام لازم به عمل آمد.

در سال 1381 كار ساخت دانشكده­ ي فني-مهندسي امام حسين (ع) نيز با کمک و هزينه ­ي جناب آقاي حاج محمّد جعفر بهبهانيان شروع شد که پس از تكميل آن در اواخر سال 1385، در سال 1386 نسبت به جذب اولین دوره دانشجويان در رشته­ هاي مهندسي برق (گرایش الكترونيك) و مهندسي عمران (گرایش عمران) و زير نظر دانشگاه شهيد چمران اهواز آغاز گرديد. به دنبال آغاز به کار دانشکده فنی مهندسی و در تاریخ 1386/10/1 مجموعه آموزشی واحد بهبهان به مجتمع آموزش ­عالی بهبهان تغییر نام و ارتقاء یافت. پس از تبدیل وضعیت، تلاش ­های زیادی برای رفع مشکلاتی چون تصویب چارت سازمانی و تشکیلات تفصیلی و همچنین استقلال مالی از دانشگاه شهید چمران اهواز  صورت گرفت که پس از پیگیری ­های مداوم در اواخر سال 1388، این مجتمع توانست از دانشگاه شهید چمران اهواز مستقل و ردیف بودجه اختصاصی از مجلس دریافت نماید.

در سال 1387 مقدمات احداث دانشکده ­ی علوم پایه به عنوان سومین دانشکده­ ی این مجموعه صورت گرفت. در تاریخ 1390/3/1 مجتمع آموزش ­عالی بهبهان به دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان تبدیل وضعیت و تغییر عنوان داد. در سال 1391 چارت سازمانی دانشگاه و در سال 1396 تشکیلات تفصیلی دانشگاه به تصویب رسید.

 


6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0